IEDERE ORGANISATIE VERDIENT EEN OP MAAT GEMAAKTE, DATAGREDREVEN ONLINE MARKETINGSTRATEGIE.

Van lead generation tot lead nurturing. En van meer naamsbekendheid tot het opbouwen van klantrelaties – online en offline. Leadscope laat elke B2B organisatie groeien door middel van op maat gemaakte data-gedreven B2B online marketingstrategieën, met duurzame online groei in kwalitatieve leads met een afgestemde max-cost-per-lead (CPL) doelstelling als gevolg. Dat is waar we dagelijks voor onze B2B klanten mee bezig zijn. Dat is hoe we beïnvloeders en beslissers bereiken en converteren. Dat is wat voor langdurige klanten en groei zorgt.

Onze max-cost-per-lead strategie

Ons doel is niet om zoveel mogelijk leads voor uw B2B organisatie te realiseren. Ons doel is om leads te genereren die van een dermate kwaliteit zijn dat sales ze kan converteren tot nieuwe klanten. We starten met het afstemmen van heldere KPI’s voor iedere stap in de marketing- en salesfunnel. Zo willen we weten wat een nieuwe klant mag kosten, wat een sales-qualified-lead mag kosten en wat een marketing-qualified lead mag kosten.

Als we weten wat iedere stap in de funnel dus maximaal mag kosten stemmen we samen met jou af welke experimenten we gaan opzetten in welke kanalen om te testen of we binnen de gestelde max-CPL doelstelling een kanaal rendabel kunnen inzetten. We werken hierin volgens het test-learn-scale principe. Dit betekent dat we met een beperkt budget een experiment in bijvoorbeeld LinkedIn opzetten en testen of we binnen de gestelde CPL-doelstelling leads kunnen realiseren. Bij succes schalen we maximaal op en als de businesscase niet kloppend is sturen we net zo lang bij tot de businesscase klopt krijgen. Als dit niet lukt, stoppen we met het experiment.

De marketing-en salesfunnel inzichtelijk

Naast het genereren van kwalitatief bezoek wat converteert in leads, implementeren we ook de juist webanalytics om gedrag van bezoekers zo goed mogelijk in kaart te brengen en conversie-drempels bloot te leggen. Om dit dan vervolgens weer te optimaliseren.

Ook willen we de conversie van leads naar klanten inzichtelijk maken. Wij ondersteunen bij het koppelen van website-data aan een data-management-platform of CRM systeem om de volledige journey van leads naar daadwerkelijke klanten in kaart te brengen. Zo besteden we dus geld aan de kanalen die klanten opleveren.

GRATIS WHITEPAPER: 10 tips voor een succesvolle B2B-online marketingstrategie.