Conversieoptimalisatie voor B2B-organisaties

Een hogere conversie betekent niet alleen meer groei, het leidt ook tot een daling van de wervingskosten per lead of klant. En hoe lager de kosten per conversie, hoe meer marketingbudget er overblijft voor het genereren van nog meer verkeer. Een hogere conversie is daarmee een ultieme groeidriver. 

Benieuwd naar de potentie van conversieoptimalisatie voor jouw B2B-organisatie? 

Neem contact op

Hoe wij kunnen helpen

Met een datadriven proces vinden wij voor jou de beste strategie voor conversie-optimalisatie. Ook in de B2B-sector, waar bezoekersvolumes over het algemeen wat lager zijn, bestaan er voldoende conversie-optimalisatiemogelijkheden. We helpen je om te valideren op welke manier je conversie omhoog kan. Dit proces verloopt in drie stappen: onderzoek, hypothesevorming, experimenteren of direct implementeren. Samen met meer dan 20 CRO-specialisten van ons zusterlabel ClickValue halen we maximale waarde uit jouw zakelijke bezoekers. 

Verhoog de conversie van nieuwe websites

Wanneer je website relatief nieuw is, of een duidelijk probleem heeft, kunnen wij je helpen met debuggen. Dat doen we datadriven, op basis van error- en performance-monitoring. Ook geven we advies over best practices bij websiteontwerp zodat je meteen goed van start gaat. Zo verhoog je je conversion rate optimization (CRO) snel en optimaal. 

Bouw effectieve landingspages

De eerste indruk is het belangrijkst. Omdat het meeste verkeer vanuit campagnes vaak binnenkomt op landingspages, is het van belang dat de conversie daar optimaal is. Met onze landingpages-analyses ontdekken we welke elementen je kunt verbeteren om het gedrag te bereiken dat jij wil dat de gebruiker gaat vertonen. Daarnaast ondersteunen we bij een goed nieuw UX-design en monitoren de performance.  

Voice of the customer

Feedback van echte bezoekers en klanten is een cadeau. Met deze vorm van kwalitatief onderzoek kun je jouw website verbeteren. Vraag bezoekers naar hun mening met exit polls of buyer surveys. Als je wilt weten waar eventuele knelpunten in de klantreis zich exact bevinden, kunnen we je ook helpen met gedetailleerde gedragsopnames. 

Usability onderzoek

Een usability-onderzoek geeft inzicht in hoe jouw doelgroep zich over (een deel van) je mobiele website of app beweegt, waar hun navigatie spaak loopt en wat hun wensen en behoeften zijn. Bij een usability-onderzoek vragen we in individuele sessies aan je (potentiële) zakelijke bezoekers om je website te evalueren. Dat kan zowel in levende lijve als op afstand gebeuren. 

A/B-testen

Afhankelijk van of het voor jouw doelgroep interessant is, kunnen we een groeikans eerst A/B-testen voordat je deze daadwerkelijk doorvoert. Met goed vooronderzoek en slimme onderzoeksopzetten kunnen we verschillende hypothesen gestructureerd met elkaar vergelijken. 

Klaar voor online groei?

Benieuwd naar de online potentie van jouw B2B-organisatie? Het Leadscope-team werkt de business case voor je uit.
Dyon Metselaar

Director