Data- & (web)analyse voor B2B-organisaties

Mis je inzicht in de effectiviteit van je marketing- en salesproces? Heb je geen idee welke leads converteren in klanten en waar deze leads vandaan komen? Vind je het moeilijk te bepalen welk online kanaal je wanneer moet inzetten? Data is niet meer weg te denken uit jouw marketingstrategie. Maar hoe zorg je dat de juiste inzichten verzamelt en omzet in concrete groeikansen?  

Benieuwd naar de potentie van data- & webanalytics voor jouw B2B-organisatie? 

Neem contact op

Hoe wij kunnen helpen

Data is één van de belangrijkste voorwaarden voor succes. Betrouwbare data leidt tot waardevolle inzichten en bied je gerichte kansen om aantoonbare groei te realiseren. Iedere organisatie heeft zijn eigen databehoeftes. Daarom onderzoeken we altijd eerst de data maturity van jouw organisatie. We inventariseren samen met jou wat nodig is om de juiste inzichten te verzamelen. We ondersteunen je bij het selecteren van de juiste systemen om data te verwerken, te analyseren en te visualiseren. Dat doen we vanzelfsprekend binnen de kaders van de privacywetgeving. 

Zet je datacollectie op scherp

Google Analytics is voor de meeste marketeers de belangrijkste bron om inzichten te halen uit de performance van campagnes. Wij kunnen je helpen om je datacollectie af te stemmen op je behoeftes, van het opzetten van een basis-inrichting tot het configureren van een complexe implementatie, waarin gedrag en interactie exact gemeten wordt.  

Maak de kwaliteit van je leads inzichtelijk

Genereer je wel leads, maar is het onduidelijk wat de kwaliteit is van deze leads? Wil je weten welke leads nu in klanten converteren en waar die vandaan komen? En vooral ook welke leads niet converteren? Wij kunnen je helpen om dit in kaart te brengen, zodat je deze inzichten kunt inzetten om je marketingkanalen beter in te richten en tot een winstgevender resultaat te komen.  

Data Visualiseer je data

Wij helpen jou met het visualiseren van de juiste metrieken en KPI’s zodat jouw inzichten toegankelijk gepresenteerd worden. Vaak is een dashboard hiervoor de juiste tool. Dat leent zich bij uitstek om real-time data snel te overzien, zodat jij kan bijsturen op het juiste moment. Wij bouwen op maat gemaakte dashboards met behulp van diverse tools, passend bij de situatie van jouw organisatie en de inzichten die je nodig hebt.  

Klaar voor online groei?

Benieuwd naar de online potentie van jouw B2B-organisatie? Het Leadscope-team werkt de business case voor je uit.
Dyon Metselaar

Director