E-mailmarketing & leadnurtering

Je wilt e-mailmarketing gebruiken als driver voor groei, maar vraagt je af hoe je leads het beste kunt converteren naar relevante MQL’s en SQL’s. Bovendien heb je voor succesvolle e-mail campagnes meer nodig dan een opvallend design en goede content. Wil je weten hoe je campagnes kunt personaliseren, met inachtneming van de privacywetgeving? Ben je op zoek naar de juiste tools of databronnen? Of zoek je naar creatieve manieren om je e-mail marketing optimaal te integreren binnen je totale marketingaanpak? 

Benieuwd naar de potentie van e-mail voor jouw B2B-organisatie? 

Neem contact op

Hoe wij kunnen helpen

Wij benaderen e-mailmarketing als integraal onderdeel van je online marketingstrategie. Met onze datagedreven aanpak onderzoeken we voor je welke campagnes binnen elk klantsegment de grootste groeikansen opleveren. Het inzetten van e-mailmarketing is daarbij niet een doel op zich, maar draagt bij aan een hogere omzet of een hogere klanttevredenheid. Met uitgekiende experimenten verfijnen we jouw aanpak steeds verder. De buyer journey en klantbeleving van jouw B2B-klanten zijn daarbij leidend. 

Ontdek de groeipotentie voor jouw organisatie

Met onze e-mailmarketing-audit nemen we je huidige campagnes en emailservice-provider (ESP) onder de loep. We onderzoeken en tonen aan wat er al goed gaat, maar laten je ook weten waar de groeipotentie zit. Zo krijg je inzicht in het resultaat van je inspanningen tot nu toe. Daarna kunnen we je adviseren over vervolgstappen. 

Ontwerp een effectieve e-mailmarketingstrategie

E-mailmarketing is nooit een doel op zich. Je wilt dat het bijdraagt aan je totaalresultaat. We onderzoeken de terugverdientijd van verschillende business cases voor e-mailmarketing. Ook kijken we goed welke resources er al beschikbaar zijn. Zo starten we met de activiteiten waarmee je de meeste impact kunt maken. Zo leg je het fundament voor een effectieve e-mailmarketingstrategie. 

Stem campagnes af op de buyer journey

Wij ontwerpen voor jou e-mailcampagnes op maat. Of je nu bestaande klanten wil overhalen tot een herhaalaankoop, of nieuwe klanten wilt on-boarden en converteren. Denk bij het laatste bijvoorbeeld aan het activeren van bezoekers na een beurs of evenement, het opvolgen van nieuwe leads na een brochure- download of het aanbieden van nieuwsbrieven met onderwerpen die aansluiten op iemands online zoekgedrag. 

Ontdek de kracht van data

Met de juiste data ben je in staat gepersonaliseerde campagnes te bouwen en deze te verzenden op de meest relevante momenten. Als je verschillende databronnen combineert om een 360 graden-beeld van je klant te creëren, kun je het effect van je e-mail marketing maximaliseren. We helpen je bij het selecteren en combineren van de juiste databronnen. Zo zijn je data altijd actueel, correct en to the point. 

Selecteer de beste e-mailmarketingtool

We helpen je bij het kiezen van een mailtool die optimaal samenwerkt met jouw beschikbare infrastrastructuur en alle functionaliteiten heeft die je nodig hebt. Vaak bepaalt het type licentie hoeveel mails je per maand mag versturen aan hoeveel gebruikers. Maar er is meer waar je op kunt letten, zoals de compatibiliteit tussen tools en achterliggende databases. Daarnaast kan ook een goede gebruiksvriendelijkheid voor jou het verschil betekenen. 

Klaar voor online groei?

Benieuwd naar de online potentie van jouw B2B-organisatie? Het Leadscope-team werkt de business case voor je uit.
Marten Dames

Senior Consultant