SEA voor B2B-organisaties

Met Search Engine Advertising (SEA) – ook wel bekend als Paid Search – genereer je op een snelle manier relevant verkeer uit zoekmachines. Door gerichte advertenties te plaatsen naast zoekopdrachten waarin termen voorkomen die aansluiten op jouw aanbod, vergroot je vindbaarheid en zichtbaarheid. Je vraagt je af hoe je als B2B-organisatie met SEA enkel verkeer kunt binnenhalen met een duidelijke koopbehoefte. Je wilt weten hoe je irrelevant B2C-verkeer kunt uitfilteren, zodat je je alleen nog focust op waardevol zakelijk verkeer.  

Benieuwd naar de potentie van SEA voor jouw B2B organisatie? 

Neem contact op

Hoe wij kunnen helpen

Bij veel B2B-organisaties hebben we laten zien dat SEA rendabel kan worden ingezet om een gerichte bijdrage te leveren aan je organisatiedoelstellingen. Met slimme, datagedreven campagnes halen wij maximaal resultaat. We nemen je werk uit handen, trainen marketingmedewerkers of automatiseren je B2B-SEA-campagnes. SEA zorgt voor een mooie onderstroom aan conversiegericht zakelijk verkeer, terwijl je tegelijkertijd kunt focussen op andere kanalen die zorgen voor de verdere groei.  

Ontwikkel een B2B-SEA-strategie

Jouw bedrijfsstrategie en groeidoelstellingen staan centraal in het formuleren van een effectieve SEA-strategie. We onderzoeken welke rol SEA speelt binnen je totale online B2B-marketingstrategie. Afhankelijk van je bedrijfsdoelstellingen brengen wij de grootste groeikansen in kaart en stellen een plan op waarmee je SEA maximaal kunt laten bijdragen aan jouw doelstellingen.  

Kies de beste tactieken en acties

Op basis van de SEA-strategie kiezen we voor jou de beste tactieken en acties om jouw doelstellingen te behalen. Wij hebben verschillende (award winning) methodes ontwikkeld om SEA succesvol in te zetten in een B2B-markt. Met gerichte experimenten zorgen we voor optimaal resultaat. 

Gebruik de kracht van eigen data

We verrijken onze SEA campagnes regelmatig met klantdata, zodat SEA-campagnes beter aansluiten op de behoefte van de zakelijke doelgroep. Denk hierbij aan capaciteitsdata, voorraaddata, klantstatus, enzovoort. Zo creëer je een sterkere aansluiting met je doelgroep en bereik je een hogere conversie.  

Automatiseer je SEA

Het juiste bod, op het juiste moment bij de juiste persoon. Daarmee haal je maximaal rendement uit je B2B-Search- en -Shoppingcampagnes. We omarmen de smart-bidding strategieën van Google, maar dagen die ook uit met onze eigen algoritmes, op basis van op jouw eigen marketing en productdata. 

Klaar voor online groei?

Benieuwd naar de online potentie van jouw B2B-organisatie? Het Leadscope-team werkt de business case voor je uit.
Timo Archutowski

Senior Consultant