Social advertising voor B2B-bedrijven

Veel B2B-bedrijven beperken hun social advertising tot LinkedIn. Dat lijkt logisch, maar is relatief duur en leidt niet per definitie tot waardevolle leads. Door te sturen op de juiste KPI’s en ook andere sociale kanalen te benutten, kun je maximaal rendement halen uit je advertentiebudget.  

Dankzij onze datagedreven aanpak haal je het meeste uit social media advertising. Of dat nu is voor branding, het vergroten van je bereik, het vinden van nieuwe leads of het verhogen van je conversie. 

Benieuwd naar de potentie van Social advertising voor jouw B2B-organisatie? 

Neem contact op

Hoe wij kunnen helpen

Breng de juiste focus in je social advertising. Inzicht is cruciaal voor het succes van je social media-campagnes. Voor elke organisatie en elke doelgroep heeft social advertising een andere toegevoegde waarde. Op basis van gedetailleerde B2B-customer-journeys ontdekken we welke kanalen voor jouw B2B-doelgroepen het beste presteren. We kijken daarbij naar elke stap in de klantreis, van de eerste interactie, tot het daadwerkelijk genereren van conversie. Met onze datagedreven aanpak ontdekken we voor jou altijd de juiste kanaalmix. Bovendien kunnen we je mogelijk wijzen op doelgroepen die je zelf nog niet hebt geïdentificeerd. 

Bereik je zakelijke doelgroep

Jouw B2B-doelgroep gebruikt meer kanalen dan LinkedIn en is ook ’s avonds vanaf de bank online. Met Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat en LinkedIn bereiken wij 85 procent van jouw Nederlandse B2B-markt. Met gedetailleerde gebruikersprofielen benutten we de unieke B2B-targeting-mogelijkheden op elk sociaal mediakanaal. Zo bereik je dezelfde bezoekers op verschillende apparaten en sluit je irrelevant B2C-verkeer uit. 

Creëer de juiste aanpak

De mogelijkheden binnen social-advertising zijn eindeloos. Het is daarom goed om te testen welke methode en social-advertisingkanalen voor jouw organisatie werken en zorgen voor het optimale resultaat. Welke leadforms– of timeline-advertenties zijn voor jouw organisatie succesvol? Wij zoeken het voor je uit en zorgen voor een gegarandeerd rendabele aanpak.  

Spreek je doelgroep maximaal aan

Aan welke content heeft jouw B2B-doelgroep behoefte in welke fase van de buyer journey? We werken volgens de touchtellsell-methodiek. Daarmee creëer je eerst interesse in jouw dienstverlening of producten, en gebruikt die daarna om daadwerkelijk conversie te bereiken. Heb je hiervoor nog geen content beschikbaar, dan helpen onze ervaren UX-designers je graag verder.  

Klaar voor online groei?

Benieuwd naar de online potentie van jouw B2B-organisatie? Het Leadscope-team werkt de business case voor je uit.
Steve Klare

Senior Consultant