Datagedreven online groei voor B2B-organisaties

Online marketing voor de B2B-sector vergt een andere aanpak dan in de B2C-sector. B2B-organisaties hebben exact omschreven doelgroepen, met een lange en complexe buyer-journey. Bovendien zijn bij het aankoopproces vaak verschillende stakeholders betrokken. Daarom wil je kanalen net iets anders inzetten. Wij begrijpen deze uitdagingen en kunnen je op allerlei manieren helpen om online groei te bereiken. Je vindt zo niet alleen meer nieuwe leads, maar vooral meer nieuwe waardevolle klanten. Door onze test-leer-opschaal-methode bereik je duurzame groei.  

Benieuwd naar de beste strategie voor jouw B2B organisatie?

Neem contact op

Hoe wij kunnen helpen

We werken met de SOSTAC-methodiek en maken gebruik van de 6-driveraanpak voor leadgeneratie. Op basis van de huidige situatie van jouw organisatie en de doelstellingen die je wil bereiken, bepalen we welke strategie er nodig is om daar te komen. Vervolgens gaan we van start met een businesscase. We geven de eerste experimenten vorm, om te valideren welke methode voor jouw organisatie succesvol is. Als we kleine succesjes boeken, schalen we op en is de start van jouw B2B-commerce- of leadgeneratie-strategie geboren.  

Vind meer leads met een sterke B2B-lead-generatiestrategie

Leadgeneratie binnen jouw B2B-doelgroep vergt goede kennis van deze doelgroep. Wij ondersteunen je bij het succesvol inzetten van je marketingstrategie, van het in kaart brengen van de buyer journey tot het uitvoeren van een succesvolle B2B-leadgeneratiestrategie. We starten daarbij vanuit onze best-practices 

Bereik specifieke klanten met account-based marketingstrategie

Is jouw doelgroep niet groot, maar weet je wel goed uit welk soort bedrijven die bestaat en welke je graag als klant wilt werven? Dan is account-based marketing waarschijnlijk een geschikte methode voor jouw organisatie. Wij helpen met het opzetten van een succesvolle strategie die data-gedreven bijdraagt aan het genereren van krachtige leads voor jouw organisatie.  

Van contact naar conversie met een B2B e-commercestrategie

Marketing voor een zakelijke webshop is anders dan voor een consumentenwebshop. Wij kennen de verschillen, weten wat werkt in de B2B-sector en kunnen je helpen bij het opzetten van succesvolle marketingcampagnes. Of het nu gaat om het werven van nieuwe afnemers, om het online brengen van offline kopers, of om bestaande klanten meer of vaker te laten kopen. 

Klaar voor online groei?

Benieuwd naar de online potentie van jouw B2B-organisatie? Het Leadscope-team werkt de business case voor je uit.
Dyon Metselaar

Director