Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Met Search Engine optimization (SEO) – ook wel bekend als organic search – genereer je op een duurzame manier relevant verkeer uit zoekmachines. SEO daagt je zo uit om een lange termijnvisie te ontwikkelen. Bovendien krijg je beter inzicht in de totale buyer journey van verschillende doelgroepen: in hun gedrag, problemen, vragen en behoeften. Je wilt weten hoe deze aanpak jouw  B2B-organisatie kan helpen om relevant verkeer te trekken.  

Benieuwd naar de potentie van SEO voor jouw B2B-organisatie? 

Neem contact op

Hoe wij kunnen helpen

We helpen je om je SEO-strategie blijvend succesvol te maken. Of het nu gaat om de techniek van jouw website, de beschikbare content of de autoriteit. Het kan ook zijn dat je organisatie al volop investeert in goede content, maar toch minder verkeer trekt dan je gehoopt had. Wij maken een passende aanpak om jouw SEO-doelen duurzaam te gaan behalen. We identificeren SEO-groeikansen in jouw B2B-branch en ontdekken hoe je daar optimaal op kunt inspelen. 

Ontwikkel een B2B-SEO-strategie

In een technische, content- en autoriteitsaudit onderzoeken we de huidige kwaliteit van je website. Aan de hand van een SEO maturity-model kijken we welke vervolgstappen het beste aansluiten bij jouw situatie. Daarbij houden we volop rekening met jouw doelstellingen, maar ook met je huidige capaciteit en mogelijkheden. En soms kun je al meer dan je denkt. 

Ga technische obstakels uit de weg

Hoe snel laden de pagina’s op je website? Ondersteunt de structuur van je website je centrale marketingboodschap? Hoe is het gesteld met de gebruikersvriendelijkheid? Wij kunnen je helpen om de technische basis op orde te krijgen. 

Ook als je je website restylet, kunnen we er met SEO-migratieondersteuning voor zorgen dat bezoekers jouw website goed blijven vinden, ook na de restyling. 

Creëer de juiste content

Aan welke content heeft je zakelijke doelgroep behoefte? We beoordelen je huidige content en adviseren over een algemene content-strategie. Zo kun je content gestructureerd inzetten, binnen een overkoepelend verhaal. We kunnen content voor je maken, maar je ook helpen externe partijen te briefen. Zo word je gevonden door de juiste doelgroepen en heb je altijd content voor mail en social. 

Klaar voor online groei?

Benieuwd naar de online potentie van jouw B2B-organisatie? Het Leadscope-team werkt de business case voor je uit.
Martin van Ammers

Senior Consultant