ELKE B2B ORGANISATIE LATEN GROEIEN MET DATA-GEDREVEN B2B ONLINE MARKETINGCAMPAGNES.
DAT IS ONS DOEL!

B2B-bedrijven helpen met online groei begint met snappen wat bezoekers online doen. Ieder traject begint daarom met het in kaart brengen van de buyer journey en het vaststellen van de KPI’s. Om dat doel te bereiken is het belangrijk om duidelijke KPI’s te hebben waar op gestuurd kan worden. Wat mag een klant bijvoorbeeld kosten? Wat mag een sales-qualified-lead (SQL) kosten? En wat mag een marketing-qualified-lead (MQL) kosten? We spotten knelpunten voor succes en groei en stellen een strategie op die deze knelpunten omzet in groeikansen. We maken een overzicht van de kosten en maken dan een plan om datagedreven te gaan experimenteren. Zo zorgen we ervoor dat succesvolle kanalen binnen de maximale cost-per-lead een lead kunnen genereren. Leadscope focust zich niet alleen op het generen van de juiste traffic die converteert. We zorgen ook voor conversieverbetering en verbeteren het inzicht in de kwaliteit van leads door webanalytics naar een hoger niveau te tillen.

STRATEGIEBEPALING

Het opstellen van een strategie begint met het bepalen van je doel en de analyse waar je nu staat. We zoomen uit: Waar wil je met jouw B2B de organisatie heen? Hoe is het bedrijf gepositioneerd? Wie zijn de concurrenten? We ontdekken wat het bedrijf onderscheidt. Maar zoeken ook uit wat een lead maximaal mag kosten, wat de conversie is van leads naar klanten, hoe de buyer-journey van jouw doelgroep eruit ziet en welke kanalen deze doelgroep inzet tijdens hun zoektocht naar jouw product of dienstverlening. We leren het bedrijf kennen, ontdekken wat echt onderscheidend is en zetten een strategie op met welke boodschap, via welk kanaal en op welk moment we jouw B2B doelgroep kunnen bereiken.

ZOEKMACHINE ADVERTEREN (SEA) 

Onze SEA consultants zijn niet alleen goed in het opzetten van data-gedreven SEA campagnes, maar kennen de uitdagingen binnen de B2B markt. Hierdoor zijn we in staat SEA campagnes op te zetten die daadwerkelijk bijdragen aan het genereren van kwalitatieve leads en dus het verschil kunnen maken.

 

 

 

ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE (SEO) 

Van technische SEO analyses, tot keyword research en keywordmapping. Onze B2B SEO consultants weten wat er belangrijk is voor een goede SEO ranking in de B2B markt en ondersteunen bij het opzetten van een succesvol SEO programma.

DISPLAY ADVERTISING 

Binnen de B2B online marketing wordt display over het algemeen succesvol ingezet. Van campagnes in het Google Display Netwerk tot directe inkoop in Google Doubleclick. Onze B2B Display consultants weten waar uw doelgroep zich bevindt en hoe we de doelgroep door middel van display advertising kunnen bereiken.

SOCIAL ADVERTISING 

Bij social advertising denken we in de B2B markt al snel aan LinkedIn Advertising. Over het algemeen is dit ook het kanaal wat het meest wordt ingezet, maar ook advertising in de andere social kanalen kan in de B2B markt goed worden ingezet. Onze B2B social advertising consultants weten met welke campagnestrategie we de doelgroep kunnen bereiken en binnen de gestelde cost-per-lead doelstellingen leads kunnen genereren.

CONTENTMARKETING EN DISTRIBUTIE

Zonder content geen bereik. Vertrouwen van nieuwe leads win je met goede, scherp geschreven content. Wij snappen content en content marketing. Samen met de klant maken we een content-gap analyse. We kijken: welke content is er al? Welke content moeten we nog produceren? Dan maken we een content-distributieplan om te bepalen hoe de juiste content de juiste doelgroep in de juiste fase van het koopproces bereikt.

 

DATA EN ANALYSE

Groeien in aantallen (bruto) leads binnen de gestelde max-cost-per-lead doelstelling kan iedereen. Sturen op de (netto) leads die daadwerkelijk converteren tot klanten is onze aanpak. Met onze slimme data-oplossingen geven we inzicht in de kwaliteit van leads en laten we zien welke leads daadwerkelijk converteren tot klanten. Zo kunnen we de budgetten nog beter besteden aan de kanalen die leads genereren die converteren tot klanten.

Behalve zorgen voor stabiele data-implementatie, voeren we ook de nodige analyses uit om meer te leren over de doelgroep en hier de campagnes op te optimaliseren.  Alles wat we doen wordt gedreven door data. Wij geloven dat data de sleutel is tot iedere succesvolle strategie. Data-inzicht en -analyse zorgt ervoor dat we bijtijds bijsturen. Zo kunnen we voorkomen, in plaats van genezen.

B2B CONVERSIEOPTIMALISATIE 

Bezoekers overtuigen met de juiste boodschap is één ding. Het aanzetten tot actie is iets anders. We onderzoeken de groeikansen voor jouw website om de conversie te verhogen. Onze B2B conversiespecialisten kennen de uitdagingen binnen B2B leadgeneratie en leggen de drempels tot conversie in jouw website bloot. In samenwerking met ons zusterlabel ‘Clickvalue’ kunnen we een volledig B2B conversie-optimalisatieprogramma opzetten.

 

 

 

 

LEAD NURTURING

Echte conversie en loyaliteit bereik je als de klant zich begrepen en gezien voelt. Wij weten hoe je dit gevoel overbrengt. Lead nurturing is een essentieel onderdeel van onze strategieën. Wij snappen welke leads wel moeten worden opgevolgd door sales, en welke niet. Als we hebben bepaald welke leads kunnen overgaan in sales, zetten we de middelen in om van deze marketing-qualified-leads, sales-qualified-leads. Dit gebeurt met behulp van marketing automation, onder andere in de vorm van remarketing en e-mailmarketing, drip campagnes of het inzetten van een slimme cross-channel-remarketingstrategie.

GRATIS WHITEPAPER: 10 tips voor een succesvolle B2B-online marketingstrategie.

Leadscope richt zich binnen de B2B marketing voornamelijk op het online marketing vraagstuk. Om B2B klanten van begin tot eind in het marketing en sales proces te kunnen ondersteunen heeft Leadscope samen met vier andere bureaus die zich bezighouden met B2B marketing & sales het B2B Powerhouse opgericht.