Met Search Engine Advertising (SEA) – ook wel bekend als Paid Search – genereer je op een snelle manier relevant verkeer uit zoekmachines. Door gerichte advertenties te plaatsen naast zoekopdrachten waarin termen voorkomen die aansluiten op jouw aanbod vergroten we je vindbaarheid en zichtbaarheid.
Hoe haal je als B2B-organisatie met SEA enkel verkeer binnen met een duidelijke koopbehoefte? Wij vertellen je hoe je irrelevante B2C-verkeer kunt uitfilteren. Zo focus je alleen op waardevol zakelijk verkeer.
Door SEA effectief in te zetten vang je de vraag uit de B2B-markt op en zorg je verkeer naar je website te leiden dat een conversie-intentie heeft. Met slimme, datagedreven campagnes halen wij maximaal resultaat voor je B2B-organisatie. We nemen je werk uit handen, trainen marketingmedewerkers of automatiseren je SEA. Zo zet je SEA optimaal in, terwijl je tegelijkertijd meer ruimte krijgt voor vernieuwing.
Onze SEA aanpak bestaat uit 4 belangrijke onderdelen:
Bij het formuleren van een effectieve SEA-strategie staan jouw B2B-bedrijfsstrategie en groeidoelstellingen centraal. We brengen de grootste groeikansen in kaart en stellen een plan op hoe SEA maximaal kan bijdragen. We combineren onze SEA skills met kennis van data en marketing technologie. Zo spelen we samen op hoog niveau.
Op basis van de SEA strategie kiezen we voor jouw B2B-organisatie de beste tactieken en acties om je doelstellingen te behalen. Wij zijn gespecialiseerd in Search en Shopping. Met gerichte experimenten optimaliseren we jouw account naar grote hoogte.
Het juiste bod, op het juiste moment bij de juiste persoon. Zo halen we maximaal rendement uit je Search en Shopping campagnes. We omarmen de smart bidding strategieën van Google, maar challengen deze ook met onze eigen algoritmes, gebaseerd op jouw eigen marketing en product data.
We updaten onze SEA campagnes regelmatig met klantdata, zodat SEA-campagnes beter aansluiten op de behoefte van je zakelijke doelgroep. Denk aan capaciteit data, voorraad data, klantstatus etc. Zo creëer je een sterkere aansluiting met je doelgroep en bereik je een hogere conversie.