7 redenen om te starten met HubSpot Service Hub

Patrick van Zandwijk

Senior B2B Consultant

10 January 2024

4 minutes reading time

Als Serviceorganisatie heb je het verbeteren van klanttevredenheid en klantenservice hoog in het vaandel. Het verbeteren van jouw supportafdeling valt of staat met duidelijke interne processen en het behouden van overzicht. Vaak zien wij dat serviceafdelingen nog vanuit Outlook werken, waar nog wel eens mails worden vergeten, er gegevens zoekraken of simpelweg het overzicht zoek is. Dan is het tijd om de stap te zetten naar een tool die de ondersteuning van jouw klantenservice volledig faciliteert. Maar welke tool past het beste bij jouw organisatie? Als het aan ons ligt is het antwoord hierop duidelijk: HubSpot.

HubSpot wordt gezien als de marktleider als het gaat om servicesoftware. HubSpot bestaat uit een gratis CRM-platform waar alle contactgegevens en interacties gelogd kunnen worden. Daarnaast bevatten de verschillende Hubs van HubSpot ook gratis features om uit te proberen. Leadscope heeft als de HubSpot specialist veel ervaring met implementaties en integraties van de Service Hub. Wij hebben voor jou 7 redenen om van start te gaan met HubSpot Service Hub op een rijtje gezet.

1. Geïntegreerd platform:

HubSpot Service Hub is onderdeel van de HubSpot CRM-suite, wat betekent dat het naadloos integreert met andere HubSpot tools zoals Marketing Hub, Sales Hub en CMS Hub. Dit zorgt voor een volledig geïntegreerd ecosysteem, waardoor verschillende teams efficiënter kunnen samenwerken en klantgegevens centraal worden beheerd.

2. Klantgericht ticket systeem:

Met de Service Hub kunnen organisaties tickets creëren om klantvragen, problemen en verzoeken bij te houden. Het overzichtelijke ticket systeem van HubSpot is zo in te richten dat het aansluit bij het werkproces van jouw organisatie. Zo kan je ook automatisch van emails tickets laten maken en klanten via een formulier een ticket laten insturen. Dit maakt het eenvoudiger om verzoeken van klanten te organiseren, prioriteren en toewijzen aan de juiste teams, wat resulteert in meer overzicht, snellere oplossingen en meer tevreden klanten.

3. Livechat functionaliteit

HubSpot biedt de mogelijkheid om livechat functionaliteit aan jouw website toe te voegen en deze te koppelen aan bijvoorbeeld een ticket pipeline. Zo kunnen de teamleden die de chat beheren gemakkelijk een ticket aanmaken vanuit een chatverzoek. Daarnaast is het mogelijk om chatflows in te richten. Hier maak je met behulp van een chatbot een logische flow door bijvoorbeeld veelgestelde vragen heen, mocht de klant naderhand nog hulp nodig hebben dan kan de chatflow automatisch een ticket aanmaken of eventueel een collega de chat laten overnemen. Dit helpt in het verminderen van telefoontjes en geeft de klant meer controle en mogelijkheden tot het benaderen van jouw service- en supportafdeling.

4. Automatisering van klantenserviceprocessen:

HubSpot Service Hub biedt veel mogelijkheden tot automatisering, waardoor organisaties herhaaldelijke taken kunnen verminderen. Denk hierbij aan het automatisch toewijzen van tickets aan teamleden, het instellen van geautomatiseerde reacties op e-mails en het creëren van workflows om de efficiëntie en snelheid van jouw serviceafdeling te verhogen.

5. Kennisbank en self-serviceopties:

Organisaties kunnen vanuit HubSpot een kennisbank opzetten met daarin veelgestelde vragen, handleidingen en zelfhulpbronnen. Hierdoor kunnen klanten zelf antwoorden vinden op hun vragen zonder direct contact met de klantenservice op te nemen, wat de werklast van de supportteams vermindert en de klanttevredenheid verhoogt.

6. Klantfeedback

Nog een mooie functionaliteit van de Service Hub is de mogelijkheid tot het versturen van feedback surveys. Binnen de Feedback Survey module van de Service Hub kun je gemakkelijk enquetes maken en versturen voor het meten van de customer satisfaction (CSAT), customer support score (CES) en net promoter score (NPS). Daarnaast kan je custom surveys maken en deze versturen bijvoorbeeld na het organiseren van een evenement.

7. Rapportage en analyses:

Service Hub biedt uitgebreide rapportagemogelijkheden waarmee organisaties inzicht krijgen in de prestaties van hun klantenservice. Door middel van rapporten en analyses kunnen teams de SLA (Service Level Agreement) performance bijhouden, trends identificeren, prestaties meten en punten van verbetering signaleren, waardoor ze hun klantenservice continu kunnen optimaliseren.

Plan vrijblijvend een demo

Deze voordelen maken HubSpot Service Hub een aantrekkelijke keuze voor organisaties die streven naar een verbeterde klantenservice en een geïntegreerde benadering van hun CRM-processen. Wil jij meer weten over de Service Hub van HubSpot of wil jij de Service Hub in de praktijk zien? Plan dan vrijblijvend een demo met ons in!

Klaar voor the next step?

Ben jij klaar voor de volgende stap naar maximale groei van jouw B2B-organisatie? Neem contact met ons op door dit formulier in te vullen. Wij horen graag van je!