9 September 2024
7 minutes reading time
Client: TreebyTree
Technologie | Diensten |
HubSpot Marketing Hub | HubSpot implementatie |
HubSpot Sales Hub | Data migratie |
HubSpot Service Hub | User adoptie en training |
HubSpot Operations Hub | Integratie advies |
TreebyTree, een green impact tech platform, stelt organisaties in staat te investeren in natuurherstelprojecten, impact om te zetten in groene cadeaus en hun milieudoelen, ambities en prestaties te delen met de wereld. Nu nog met bomen, maar straks met een breed scala aan natuurherstelprojecten.
Met als doel het planten van één miljard bomen tegen 2050, stond TreebyTree voor de uitdaging om hun salesprocessen te optimaliseren en hun digitale volwassenheid te vergroten. Dankzij de inzet van HubSpot hebben ze nu een geautomatiseerd en schaalbaar platform dat niet alleen de efficiëntie verdubbelt, maar ook hun positie in de markt versterkt. Dit stelt TreebyTree in staat om sneller te groeien en aan te tonen dat verdere investeringen gerechtvaardigd zijn.
TreebyTree heeft haast; het redden van de wereld kan immers niet wachten. De vraag naar duurzame relatiegeschenken stijgt, maar hoe kan TreebyTree zich tot een belangrijke speler in deze markt ontwikkelen zonder over enorme budgetten te beschikken?
De salesafdeling van TreebyTree legde op ad hoc wijze relaties met potentiële B2B klanten, maar miste tijd en overzicht om de markt gestructureerd in kaart te brengen en te bewerken. Hierdoor bleven kansen onbenut.
Bij grote ambities hoort een geïntegreerd, toekomstbestendig en schaalbaar applicatielandschap. De bestaande tools voldeden niet meer aan deze eisen.
Als social enterprise is TreebyTree afhankelijk van enkele angel investors. De directie moet aantonen dat ze snelle groei kunnen realiseren met het platform om zo verdere investeringen te rechtvaardigen.
TreebyTree gebruikte Monday als CRM oplossing. De overstap naar HubSpot Sales Hub zorgde voor een efficiënt, gestructureerd en geautomatiseerd salesproces, waardoor het team zich meer kon gaan richten op strategische leadbenadering en het sluiten van deals.
Met HubSpot Marketing Hub kan TreebyTree nu gerichter en efficiënter nieuwe prospects benaderen en converteren met behulp van ABM-tactieken, wat resulteert in aanzienlijke groei in leads en klanten.
HubSpot Service Hub stroomlijnt en vereenvoudigt het onboardingsproces van nieuwe klanten, met een optimale customer experience als uitgangspunt.
Met HubSpot Operations Hub werd het applicatielandschap van TreebyTree geïntegreerd en geoptimaliseerd. Dit maakte het platform toekomstbestendig en schaalbaar, terwijl het optimaal profiteert van beschikbare data om de groeiende vraag naar duurzame geschenken aan te kunnen.
TreebyTree is een jonge en wendbare organisatie. Daarom past een pragmatische en agile werkwijze die snel resultaat laat zien. In minder dan 6 weken hebben we TreebyTree succesvol onboarded op HubSpot en kon het salesteam aan de slag.
Op basis van real-life gebruikerservaringen wordt HubSpot voortdurend verbeterd en uitgebreid met nieuwe sales- en marketingcampagnes en functionaliteiten.
“The Leadscope Team has shown pro-active and professional engagement to get HubSpot designed, implemented and operational within a fixed budget and time scope. I highly recommend any organization struggling with traditional sales to reach out to Leadscope.” Jeroen Ketting, Commercial Director Treebytree
De samenwerking met Leadscope heeft TreebyTree geholpen om hun sales te versnellen en hun missie om de wereld te verbeteren, een stap dichterbij te brengen.
Wil jij ook bijdragen aan een betere wereld? Wijs dan je Sustainability manager op TreebyTree.earth
Leadscope is officieel HubSpot Solutions Partner. Wil je weten hoe HubSpot jouw organisatie helpt groeien? Neem contact met ons op!