Go-to-market strategie

Je lancering goed geregeld. Van eerste marktverkenning tot commerciële tractie.

Een nieuw product. Een nieuwe propositie. Een nieuwe markt. Hoe zorg je dat je niet alleen iets moois lanceert, maar ook écht resultaat boekt? Met een slimme go-to-market (GTM) strategie breng je focus aan, activeer je de juiste doelgroep en voorkom je dat kostbare tijd en budget verdampen. Wij helpen je versnellen. Met een GTM-plan dat werkt.

_800x600isaac-smith-6EnTPvPPL6I-unsplash

Quick and dirty lanceren? Of gestructureerd groeien?

Een goede lancering begint niet bij een campagne, maar bij scherpe keuzes. Welke doelgroep benader je en welke niet? Wat is je onderscheidend vermogen? Welke kanalen zijn het meest effectief in jouw markt? En hoe zorgen we dat marketing, sales en product development naadloos samenwerken?

Onze Go-to-Market aanpak brengt focus, ritme en regie. Geen one-size-fits-all plan, maar een GTM-strategie gebaseerd op jouw markt, team en groeidoel.

Een sterke lancering is geen lucky shot, maar het resultaat van een goed uitgewerkte strategie. Wij helpen je de markt te begrijpen en veroveren.

Het Leadscope Go To Market Framework

Van verkenning tot executie: dit is wat je kunt verwachten.

🔍 Deepdive

We onderzoeken je doelmarkt, concurrentie en ICP. Samen scherpen we je waardepropositie aan en maken we keuzes: wie wil je bereiken en wat ga je zeggen? We bouwen een geïntegreerde GTM roadmap.

🧱 Foundation

We leggen de basis voor effectieve lancering: denk aan het creëren van content, flows, sales activatie playbooks en het implementeren van marketing & sales technologie waar nodig.

🚀 Test. Learn. Scale

Via Demand Gen en Capture campagnes en sales enablement zetten we gericht in op engagement bij jouw zakelijke doelgroep. Wat werkt, schalen we op. Afgestemd op jouw salesproces.

Zo ontdek jij nieuwe markten

GTM in de praktijk

Dit is wat het oplevert.

Zo werken we samen aan een succesvolle lancering

Wat je van ons mag verwachten

Bij Leadscope werkt je met een vast kernteam met aan het hoofd jouw eigen Client Service Lead. Hij of zij bewaakt de koers en voortgang van je programma en stuurt de overige teamleden aan. Dat kunnen (deels) ook mensen zijn uit jouw eigen team.

  • Een heldere, gevalideerde Go-to-Market Strategie
  • Doelgroeponderzoek & ICP-profiel(len)
  • Positionering & messaging
  • Een geïntegreerd activatieplan voor marketing & sales
  • Concrete campagne- en kanaal planning
  • Metrics en dashboards om op te sturen
  • Begeleiding bij activatie & optimalisatie

Wat we van jou nodig hebben

Je bent bereid om scherpe keuzes te maken en te focussen op wat het meeste impact maakt. Je hebt een intern team dat kan meebewegen en begrijpt dat een lancering geen eenmalige actie is.

Klaar voor Go-to-Market Strategie?

Veelgestelde vragen over Go-to-market strategie

  • Wanneer is het juiste moment voor een GTM-strategie?

    Als je een nieuw product of propositie wilt introduceren, een nieuwe markt betreedt, tot op heden vooral offline gefocust bent geweest, of je bestaande aanpak niet oplevert wat je verwacht, dan is dit het juiste moment.

  • Wat als we nog geen ICP (ideal customer profile) hebben?

    Juist dan is een GTM-traject extra waardevol. In de Deepdive-fase helpen we je om focus aan te brengen: we analyseren je markt, concurrentie en bestaande klanten, en scherpen je ideale klantprofiel (ICP) aan. Want zonder een heldere ICP is elke lancering een schot in het donker. Samen valideren we onze keuze op basis van interviews.

  • Is dit alleen relevant voor grote lanceringen?

    Zeker niet. Ook bij kleinere lanceringen helpt een GTM-aanpak om scherp te blijven en effectief te investeren in wat werkt.

  • Helpen jullie ook met de uitvoering?

    Absoluut. We combineren strategie met executie. We helpen met campagnes, sales enablement, content en HubSpot-inrichting. Of we trainen jouw team om dit zelf te doen.

  • Kunnen jullie ons helpen bij investor decks of board buy-in

    Zeker. We weten dat een goed GTM-plan niet alleen intern moet landen, maar ook extern overtuigend moet zijn. We helpen je om je strategie te vertalen naar een sterk onderbouwd investor deck of board-presentatie. Gericht op wat telt: marktpotentie, focus, aanpak en verwachte ROI. Of je nu buy-in nodig hebt van investeerders, directie of andere stakeholders, wij zorgen dat het staat als een huis.

  • Wat kost een GTM-traject?

    Dat hangt af van de scope: marktcomplexiteit, interne capaciteit en hoe ver je zelf al bent. We maken altijd een maatwerkvoorstel op basis van een intake. Goed om te weten: de Deepdive fase is vast en gebudgetteerd op 18,5K, exclusief klantinterviews.

Veelgestelde vragen over Demand Generation

Wat is het verschil tussen Demand Generation en Lead Generation?

Leadgen stuurt op directe conversie. Vaak is dit een emailadres of telefoonnummer van iemand in je doelgroep. De uitdaging is dat leads vaak hoger in de funnel zitten, en dus niet klaar zijn om met sales in gesprek te gaan. Demand Gen bouwt aan herkenning, merkvoorkeur en vraag. zodat de juiste leads uiteindelijk ‘vanzelf’ converteren.‘Hand raisers’ noemen we dat; mensen die graag met je sales het gesprek aan gaan.

Help! Ons team wordt afgerekend op leads! En nu?

Je bent niet de enige, dat zien we nog vaak in B2B. Maar ook dat puur sturen op leads steeds minder goed werkt. Als de targets van je salesteam onder druk staan, of je conversie van lead naar klant dramatisch is, weet je genoeg. Vaak tonen we gemakkelijk aan dat de business case voor Demand Gen een no-brainer is. We helpen je jouw directieteam te overtuigen. 

Hoe lang duurt het voor Demand Generation werkt?

Dat verschilt per markt en buyer journey, maar je ziet vaak binnen 2-3 maanden effect op bereik en merk. Structurele groei bouw je op met ritme en consistentie. Het effect op je pipeline is zichtbaar binnen 12 maanden. 

Is Demand Generation geschikt voor kleine B2B-teams?

Ja. Juist dan is het belangrijk om focus aan te brengen en je content slim te hergebruiken. Kleine teams profiteren vaak het meest van een heldere Demand Gen strategie.

Moet ik hiervoor al veel content hebben?

Niet per se. We starten vaak met een content audit, hergebruik en herpositionering. Je hoeft niet meteen alles opnieuw te maken. Wat al werkt hergebruiken we in een op maat gemaakte contentstrategie die past bij je doelstellingen. 

Hoe werken jullie samen met ons salesteam?

We stemmen campagnes af op buyer intent en koopfasen. Sales krijgt realtime inzicht in wie engaged is en wanneer een gesprek kansrijk is. Hiervoor gebruiken we tools als HubSpot. We maken vaak gebruik van een Employee Ambassadors en Thought Leaders binnen het sales- of leadership team. De samenwerking tussen sales en marketing is een belangrijke succesfactor voor onze aanpak. 

Wat kost een Demand Gen programma bij Leadscope?

De vraag die iedereen heeft! Het antwoord is echter niet zo gemakkelijk te geven. Dat is namelijk helemaal afhankelijk van de complexiteit van je business, je doelgroep en de expertise die je in huis hebt. Daarom draaien wij de vraag om: wat mag het binnenhalen van een nieuwe klant je kosten? Op basis daarvan werken we een business case uit en geven we het programma weer. Goed om te weten: de Deepdive fase is vast en gebudgetteerd op 18,5K.