Haal meer uit HubSpot

Je werkt al met HubSpot. Maar écht lekker loopt het niet. Inconsistentie in data, rommelige dashboards of processen die onlogisch voelen? Dan is het tijd om orde op zaken te stellen. Wij helpen je je HubSpot omgeving op te schonen, te herstructureren en klaar te maken voor de volgende groeifase.

 

Herkenbaar?

  • Je dashboards vertellen niet het hele verhaal
  • Je data is vervuild of onvolledig
  • Je team gebruikt HubSpot, maar niet optimaal
  • Je workflows zitten vol workarounds en errors
  • Je krijgt geen betrouwbare forecast uit je systeem

Als je voelt dat het beter kan, maar je niet weet waar je moet beginnen. Dan is het tijd voor een frisse blik.

Haal jij alles uit HubSpot?

HubSpot is continu in ontwikkeling en lanceert regelmatig Beta features die wij met veel enthousiasme testen. Werk jij al met HubSpot en ben je overtuigd van jullie portal? Daag onze experts uit voor een audit. Zo valideer je snel je data, dashboards, automations en processen. Ben jij een echte HubSpot baas? Dan ontvang je van ons een Leadscope HubSpot hero troffee!

 

HubSpot is pas waardevol als je erop kunt sturen. Wij zorgen dat het systeem doet wat het moet doen: je commerciële operatie versterken, niet vertragen.

Onze aanpak

We starten altijd met een audit. Een diepgaande analyse van je HubSpot omgeving en jullie processen. Hoe is het systeem ingericht? Wat werkt, wat niet? Waar zit ruis in je data of frictie in je processen? Op basis van die inzichten optimaliseren we HubSpot.

 

Audit

We onderzoeken de inrichting van je objecten, properties, workflows, rapportages en data-integriteit. We kijken naar gebruik, performance en aansluiting op je processen.

Roadmap

We maken de balans op. Wat moet echt anders? Wat zijn quick wins? Wat kun je intern oppakken, en waar helpen wij bij? Je krijgt een concreet plan met prioriteiten.

Optimalisatie

We voeren verbeteringen door: van het op schonen van properties tot slimme automatisering en betere dashboards. Uiteraard inclusief testen, user training en documentatie.

Vaak combineren we een optimalisatie-programma met diepgaande training en coaching van je eigen inhouse administrator-team. Zo zijn jullie steeds meer in staat om zelfstandig HubSpot zelf ‘te managen’.

Wat levert het op

 

Betrouwbare data om op te sturen

 

Een logisch ingericht systeem dat aansluit op je processen

 

Minder handmatig werk, meer automatisering

Gebruiksvriendelijke dashboards voor marketing en sales

 

Zelfredzaam team dat HubSpot wíl gebruiken

Beter samenwerking tussen marketing en sales

Wat we van jou verwachten

 

Openheid over wat wél en níet goed werkt

Bereidheid om ook kritisch naar eigen processen te kijken

 

Inzet van key users bij testen en doorvoeren van verbeteringen

Commitment om optimalisaties te blijven doorvoeren

Draagvlak creëren binnen het team

Bereidheid om te veranderen

Wat je krijgt

Een schaalbare HubSpot-omgeving, ingericht op jouw processen
Helder proces en rollen voor je commerciële team
Zelfredzaamheid dankzij training, support en documentatie
Minder handwerk, meer overzicht
Een gestructureerd implementatieproces door een prettig en ervaren team

Wat we van jou verwachten

Je snapt dat HubSpot meer is dan een tech project
Je begrijpt dat: garbage in, garbage out is. Schone data is de helft van het succes
Je investeert met ons in change management om je team te enthousiasmeren
Je maakt resources vrij voor het uitwerken van een solide proces

Combineer HubSpot met een Leadscope Groeiprogramma

Een opgeschoond en goed ingericht HubSpot systeem is geen einddoel, het is de basis. Combineer het met één van onze groeiprogramma’s voor structureel resultaat:

Revenue Operations – Regie over data, processen en teams


Account Based Marketing – Richt je pijlen op de juiste accounts


Demand Generation – Bouw aan structurele zichtbaarheid en interesse

Veelgestelde vragen over HubSpot optimalisatie

  • Hoe weet ik of ik een audit nodig heb?

    Als je twijfelt of je dashboards kloppen, je workflows wel zo logisch zijn of wanneer je merkt dat je team het systeem ontwijkt: dan is het tijd voor een audit. Vaak voelen teams zelf al aan dat er iets wringt.

  • Kunnen jullie ook alleen advies geven?

    Onze audit resulteert altijd in een concreet advies. Je kiest daarna zelf wat je het intern oppakt, of door ons laat uitvoeren. In de praktijk zien we dat als bedrijven worstelen met HubSpot, het een goed idee is als we ze een tijdje nauw bijstaan.

  • Moet ik alles opnieuw inrichten?

    Niet per se. We optimaliseren waar nodig, maar bouwen altijd voort op wat er wél goed is. Geen grote verbouwing als het ook met een renovatie kan.

  • Hoe lang duurt een optimalisatietraject?

    Een audit duurt gemiddeld 2–3 weken. Optimalisatie daarna hangt af van de staat van je HubSpot account. De eerste quick wins zijn altijd binnen enkele weken doorgevoerd. Met de meeste van onze klanten gaan we een langdurige samenwerking aan, waarbij we dan wel het hele beheer van HubSpot uit handen nemen, dan wel als sparringspartner, trainer en coach van je eigen admins betrokken blijven.