Niet alleen zorgt conversie optimalisatie voor meer groei, het leidt ook tot een daling van de wervingskosten per lead of klant. En hoe lager de kosten per conversie, hoe meer marketingbudget er overblijft voor het genereren van meer verkeer. Ons CRO team gaat precies dit voor jou doen: opzoek naar de optimale conversie!
Met een datagedreven proces vinden wij voor jou de beste strategie voor conversie-optimalisatie. Ook in de B2B-sector, waar bezoekersvolumes over het algemeen wat lager zijn, bestaan er genoeg conversie-optimalisatie mogelijkheden. Dit proces verloopt in drie stappen: onderzoek, hypothesevorming en experimenteren. Samen met meer dan 20 CRO-specialisten van ons zusterlabel ClickValue halen we maximale waarde uit jouw zakelijke bezoekers.
Onze conversie-optimalisatie aanpak bestaat uit 6 belangrijke onderdelen:
Is je website relatief nieuw of loop je tegen problemen aan? Geen probleem. Wij helpen je door deze zogenoemde bugs op te lossen. Dit doen we datagedreven, op basis van error en performance monitoring. Daarnaast geven we aan de hand van best practices advies over het ontwerp van je website.
Waar sta je nu en hoe doet jouw website het in vergelijking met je belangrijkste concurrenten? Met benchmark-onderzoek geven we inzicht in waar je nu staat ten opzichte van je belangrijke concurrenten, wat je voorsprong is maar ook waar verbeterpunten liggen. Onze kwalitatieve en kwantitatieve data-analyses helpen je daarnaast om de juiste prioriteiten te stellen.
De eerste klap is een daalder waard. Of het nu gaat om landingspagina’s voor campagnes of veelbezochte instappagina’s, met onze landing pages analyses ontdek je welke elementen je kunt verbeteren om het gedrag te bereiken dat jij wil dat de gebruiker gaat vertonen.
Feedback van echte bezoekers en klanten is een cadeau. Je kunt er jouw website mee verbeteren. Vraag bezoekers naar hun mening met exit polls of buyer surveys. Als je wilt weten waar eventuele knelpunten in de klantreis zich exact bevinden, kunnen we je ook helpen met gedetailleerde gedragopnames.
Hoe beweegt je doelgroep zich over je mobiele website of app? Waar lopen zij tegenaan en wat zijn hun wensen en behoeften? Wij geven je dit inzicht! Bij een Usability onderzoek vragen we in individuele sessies aan je (potentiële) bezoekers om je website te evalueren.
Wat trekt jouw B2B-doelgroep nu over de streep? Soms weet je dit antwoord niet direct zeker. We kunnen een groeikans eerst A/B testen voordat we deze daadwerkelijk doorvoeren. We vergelijken verschillende hypothesen met elkaar en beslissen dan welke kans jou de meeste duurzame groei oplevert.