Voor succesvolle e-mailcampagnes heb je meer nodig dan een opvallend design en goede content. Wil je graag weten hoe je campagnes zo veel mogelijk kunt personaliseren, met inachtneming van de privacywetgeving? Ben je op zoek naar de juiste tools of databronnen? Ben je op zoek hoe je jouw leads op een juiste manier kan opvolgen door middel van e-mailmarketing waardoor sales er mee aan de slag kan? Wij helpen je verder!
Wij benaderen e-mailmarketing als integraal onderdeel van je online marketingstrategie. Met onze datagedreven aanpak onderzoeken we welke campagnes binnen elk klantsegment de grootste groeikansen opleveren. Met uitgekiende experimenten verfijnen we jouw aanpak steeds verder. De buyer journey en klantbeleving van jouw B2B-klanten zijn daarbij leidend.
Onze aanpak bestaat uit 5 belangrijke onderdelen:
Met onze e-mailmarketing audit nemen we je huidige campagnes en e-mail service provider (ESP) onder de loep. We onderzoeken en tonen aan wat er al goed gaat, maar laten je ook weten waar de groeipotentie zit. Zo krijg je een compleet inzicht in het resultaat van je inspanningen tot nu toe. Aan de hand van deze resultaten kunnen we je adviseren over vervolgstappen.
Je wilt dat je e-mailmarketing strategie bijdraagt aan je totaalresultaat. Maar hoe pak je dit aan? We onderzoeken de terugverdientijd van verschillende businesscases voor e-mail marketing. Ook kijken we goed welke resources er al beschikbaar zijn. Zo leggen we het fundament voor een effectieve e-mailmarketing strategie.
Elke klant is anders en daarom ontwerpen we e-mailcampagnes op maat. Of je nu bestaande klanten wil overhalen tot een herhaalaankoop, of nieuwe klanten wil on-boarden en converteren. Denk bij het laatste bijvoorbeeld aan het activeren van bezoekers na een beurs of evenement, het opvolgen van nieuwe leads na een brochure download of het aanbieden van nieuwsbrieven met onderwerpen die aansluiten op iemands online zoekgedrag.
Met de juiste data ben je in staat gepersonaliseerde campagnes te bouwen en deze te verzenden op de meest relevante momenten. Als je verschillende databronnen combineert om een 360 graden-beeld van je klant te creëren, kun je het effect van je e-mailmarketing maximaliseren. We helpen je bij het selecteren en combineren van de juiste databronnen. Zo zijn je data altijd actueel, correct en to the point.
Samen kiezen we een mail tool die optimaal samenwerkt met jouw beschikbare infrastructuur en die alle functionaliteiten heeft die je nodig hebt. Vaak bepaalt het type licentie hoeveel mails je per maand mag versturen aan hoeveel gebruikers, maar er is meer waar je op moet letten. Zo kun je niet elke tool met elk systeem of elke database koppelen. Ook een goede gebruiksvriendelijkheid kan voor jou het verschil betekenen.