Bijna iedereen, ook jouw zakelijke doelgroep, gebruikt wel eens één van de social media kanalen. Het is dus dé manier om onder de aandacht te komen. Je adverteert om meer traffic te genereren, je naamsbekendheid te verhogen of aandacht te creëren voor nieuwe producten of diensten. Veel B2B-bedrijven beperken hun social advertising tot LinkedIn. Dit lijkt logisch, maar is relatief duur en leidt niet per definitie tot waardevolle leads. Maar wat heeft met Social Advertising nou wel het meeste effect voor jouw organisatie? Daar helpen wij je bij.
Inzicht is cruciaal voor het succes van je social media campagnes. Voor elke organisatie en elke doelgroep heeft social advertising een andere toegevoegde waarde. Met een datagedreven aanpak vinden we samen de juiste kanaalmix voor elke doelgroep, op basis van gedetailleerde buyer journeys. Samen gaan we ook op zoek naar doelgroepen en testen we via welke kanalen we deze zakelijke doelgroep het beste kunnen bereiken.
Er zijn veel mogelijkheden met social media, maar het écht effectief inzetten van je kanalen om te groeien is een kunst. Gelukkig wel één die we je kunnen uitleggen. Om jouw B2B-organisatie te groeien in social media advertising gebruiken we 3 bouwblokken.
Jouw B2B-doelgroep gebruikt meer kanalen dan alleen LinkedIn en is ook ’s avonds vanaf de bank nog vaak online. Via Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat en LinkedIn kunnen we 85 procent van de Nederlandse markt bereiken. Door optimaal gebruik te maken van zakelijke gebruikersprofielen, benutten we unieke B2B-targeting mogelijkheden en bereiken we alleen de zakelijke doelgroep die voor jou relevant is. Zo bereik je dezelfde bezoekers op verschillende apparaten en sluit je irrelevante B2C-verkeer uit.
Om je doelgroep maximaal aan te spreken heb je relevante en goede content nodig. Maar aan welke content heeft jouw B2B-doelgroep behoefte in de verschillende fases van het aankoopproces? We helpen je door met de touch-tell-sell-methode interesse bij je doelgroep te creëren in jouw product/dienst. Daarna zetten we deze interesse om in daadwerkelijke conversies. Heb je hier nog geen content voor? Geen probleem, ook hier helpen wij bij.
De mogelijkheden binnen social-advertising zijn eindeloos. Daarom testen we welke methode en social-advertising kanalen voor jouw organisatie werken en zorgen voor het optimale resultaat. Welke leadforms– of timeline-advertenties zijn voor jouw organisatie succesvol? Wij zoeken het voor je uit en zorgen dat je altijd een stap verder bent dan je concurrenten.