De overstap van Salesforce Pardot naar HubSpot

Patrick van Zandwijk

Senior B2B Consultant

7 March 2024

3 minutes reading time

Inmiddels werk je al een aantal jaren met Salesforce Pardot, of tegenwoordig de Salesforce Marketing Cloud Engagement en merk je dat je toch tegen de beperkingen van de tool aan loopt. Het wordt tijd om verder te kijken naar een andere marketing automation tool, maar welke tool sluit nu het beste aan bij jouw organisatie?

HubSpot – de perfecte next step voor Salesforce organisaties

Het komt vaak voor dat organisaties na de honeymoon fase tegen de limieten van een platform zoals Salesforce pardot aanlopen. Wij zien vaak dat de volgende keuze voor een Marketing Automation platform op HubSpot valt. Maar waarom HubSpot, en waarom niet een platform zoals ActiveCampaign?

HubSpot is een all-in-one platform voor marketing, sales en service. Dit betekent dat HubSpot veel verder gaat dan marketing automation alleen. HubSpot zorgt met de verschillende Hubs voor een naadloze aanpak van prospect tot aan klant en daarna ambassadeur, wat de behoefte voor losse tools weer vermindert. Daarnaast bevat de Marketing Hub van HubSpot ook vele voordelen t.o.v. Pardot, zoals Social Media en Ads Management, SEO analytics en gemakkelijk Content Management. Benieuwd je naar wat de HubSpot Marketing Hub allemaal te bieden heeft? Lees dan onze blog met de 10 beste features van de HubSpot Marketing Hub.

De voordelen van Salesforce Pardot migreren naar HubSpot

HubSpot wordt geprezen voor de gebruiksvriendelijke interface en overzichtelijke tools, waar Salesforce Pardot vaak ervaren wordt als een ingewikkeld en onoverzichtelijk platform. Operationeel van start gaan binnen een platform als HubSpot is al snel aangeleerd en voor verdere diepgang biedt HubSpot ook gratis trainingen aan in hun HubSpot Academy.

Daarnaast is ook de prijs een van de vele voordelen van HubSpot. De Salesforce Marketing Cloud Engagement (voormalig Pardot) is vanaf de basis licentie al een prijzig pakket. De verschillende HubSpot licenties zijn daarentegen zo opgebouwd dat je gemakkelijk kan uitbreiden en kan opschalen wanneer dat nodig is, maar over het algemeen al van start kan gaan met een starter licentie.

Bron: G2.com

Native integratie Salesforce met HubSpot

Hoe zit het met de integratie van HubSpot en Salesforce? Veel Salesforce gebruikers maken zich zorgen over het koppelen van Salesforce met een andere Marketing Automation tool. Werkt dit net zo goed als de Salesforce – Pardot connectie? Het antwoord is ja, misschien zelfs beter! HubSpot biedt een gratis native integratie met Salesforce, zonder zware technische setup. Je hebt zelf controle over welke data er wel of niet heen en weer wordt gestuurd tussen de platformen. Zo houd je grip op jouw marketing en sales data, custom objects, workflows en meer.

Migreren naar HubSpot of sparren over de mogelijkheden?

Wil jij weten of HubSpot bij jouw organisatie past? Plan dan vrijblijvend een demo in waar wij jou meenemen door alle Hubs en de mogelijkheden voor jouw organisatie. Wil je eerst vrijblijvend kennismaken om jouw uitdaging te bespreken? Plan dan een kennismakingsgesprek met Marten in via de agenda hieronder.

 


Klaar voor the next step?

Ben jij klaar voor de volgende stap naar maximale groei van jouw B2B-organisatie? Neem contact met ons op door dit formulier in te vullen. Wij horen graag van je!