Blogs

Lees meer over onze laatste updates en ontwikkelingen in digital marketing

10 HubSpot Marketing Hub features die jij moet kennen

In de zoektocht naar efficiënter werken en het personaliseren van de klantervaring is marketing automation simpelweg onmisbaar. Maar welk pakket sluit het beste aan bij jouw organisatie en...

Nieuwe online marketingtool Classify maakt campagne tracken makkelijker

_ Classify is een nieuwe online marketingtool waarmee campagne tracking kinderspel wordt. Met Classify, ontwikkeld door Netprofiler, heb je de benodigde gegevens voor data-analyse binnen Adobe...

De HubSpot zomer releases die je niet wilt missen

De zomermaanden staan vaak in het teken van vakantie, zon en ontspanning. Maar bij HubSpot hebben ze deze periode benut om een aantal indrukwekkende updates en features te lanceren die je als...

De maturity van je B2B campagnes verbeteren

Iedere marketeer droomt om zijn campagnes op life-time-value doelstellingen af te kunnen rekenen en om volledige inzichten te hebben in de stappen die worden doorlopen in de leadfunnel.

Hoe HubSpot TreebyTree's sales versnelt en de wereld verbetert

Van start naar livegang in 6 weken Client: TreebyTree

Hoe je een always-on strategie inzet en waarom je hier vandaag mee wil beginnen

De e-mailmarketing benchmark voor 2024

Hieronder vind je de e-mailmarketing benchmark voor 2024 van Deployteq. De data is afkomstig van 4 miljard verzonden berichten in Nederland en Verenigd Koninkrijk, waarbij het merendeel van de data...

13 redenen om te investeren in een nieuwe website

Moeten we misschien investeren in een nieuwe website? Het is een vraag die we vrij vaak horen, en het traditionele antwoord luidt, “het hangt ervan af.” Om de vraag van een antwoord te voorzien staan...

Whitepaper: Een effectieve Buyer Persona voor B2B in 4 stappen

Je klant goed begrijpen is belangrijk, ook in de B2B wereld. Het liefst wil je zo veel mogelijk inzicht in je potentiële klanten: hun doelen, verlangens, verwachtingen, angsten en pijnpunten. Deze...

De 6 beste podcasts voor B2B marketeers die je niet mag missen

In de uitdagende wereld van B2B marketing is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends, strategieën en inzichten. Wat is een betere manier om dit te doen dan tijdens je...

Smart display - een vloek of een zegen?

In een wereld van automation en machine learning kun je nu ook voor je Google Ads display campagnes “smart display” inzetten. Smart display is de geautomatiseerde vorm van de Google Ads display...

Klantcase Spaces: succesvolle Demand Generation aanpak

Netprofiler zet vol in op Demand Generation. Oftewel het datagedreven bepalen van doelgroepen, relevante KPI’s bepalen per customer journey fase en de content hier optimaal op afstemmen. Waarbij een...

4 redenen waarom SEINō en Deployteq een ‘must connect’ zijn

Als Marketing Automation specialist ben je voortdurend op zoek naar manieren om je werk efficiënter te maken. Het analyseren en monitoren van campagnes, databases en statistieken is zo’n terugkerende...

7 redenen om te starten met HubSpot Service Hub

Als Serviceorganisatie heb je het verbeteren van klanttevredenheid en klantenservice hoog in het vaandel. Het verbeteren van jouw supportafdeling valt of staat met duidelijke interne processen en het...

Voldoe jij al aan de nieuwe afzenderrichtlijnen van Google en Yahoo?

In februari 2024 implementeren Google en Yahoo belangrijke updates van hun afzenderrichtlijnen. Deze wijzigingen gelden voor bulkverzendingen van boven de 5.000 e-mails per dag en zijn bedoeld om de...

De overstap van Salesforce Pardot naar HubSpot

Inmiddels werk je al een aantal jaren met Salesforce Pardot, of tegenwoordig de Salesforce Marketing Cloud Engagement en merk je dat je toch tegen de beperkingen van de tool aan loopt. Het wordt tijd...

SEO voor B2B? Dat vraagt om een andere aanpak

Voor bedrijven die actief zijn in de B2B sector, is SEO minstens zo belangrijk als een B2C partij. Toch vraagt een SEO-traject voor een B2B partij om een andere aanpak. Het algoritme van Google...

How to: Datagedreven B2B-leadgeneratie

Leadgeneratie. Iedere organisatie die wil groeien moet zich bezighouden met sales, of: het genereren van nieuwe leads. Dit kan op verschillende manieren:

Digital Out of Home: alles wat je wil weten

Digital Out of Home (DOOH) is waarschijnlijk geen onbekend medium voor je. Het is namelijk de digitale variant van buitenreclame. We kennen allemaal wel de grote posters en billboards die je ziet op...

Strategie en datagedreven groei voor B2B (groothandel) webshops

Je bent een B2B organisatie en hebt een webshop, echter kan je klant pas kopen als ze een inlog hebben voor de webshop. Hoe kan je hier datagedreven marketing op toepassen om je B2B doelgroep te...

LEADSCOPE: 1E IN DE EMERCE 100!

Bijzonder nieuws! Leadscope heeft de gedeelde 1e positie bereikt in de Emerce 100! In de categorie ‘Digital Marketing Bureaus Klein’ scoort het bureau samen met 3 andere bureaus een gedeelde 1e plek...

Klantcase MKB-afval: 20% meer orders door demand generation campagne

Spotify podcasts advertising; hoe, wat en wanneer?

Wat is account-based Marketing?

Stel je een wereld voor waarin je het verkoopproces zou kunnen starten door rechtstreeks te verkopen aan je meest waardevolle accounts. Geen tijdverspilling meer aan het identificeren en aantrekken...

Zo maak je de kwaliteit van B2B-leads inzichtelijk

Wat is de kwaliteit van leads? Hebben de leads omzet opgeleverd? Wat is de gemiddelde offertewaarde? Er zijn voldoende mogelijkheden om deze vragen te beantwoorden en zo de kwaliteit van je leads...

Meer rendement uit je B2B campagnes door gebruik van externe eigen data

Hoe mooi zou het zijn. Je geeft alleen marketinggeld uit aan de producten en diensten die je graag verkocht wilt hebben. Je minimaliseert irrelevante marketinguitgaven en je weet daarom je budget...

Leadscope werkt met Semji

Semji is een AI-tool die real-time verbeteringen voorstelt voor je SEO-tekst. Hiermee werk je sneller en efficiënter SEO-teksten uit. Leadscope is het eerste online marketingbureau in Nederland dat...

Whitepaper: 9 meest succesvolle lead generation strategieën

Bij Leadscope en Netprofiler hebben we inmiddels tal van campagnes uitgevoerd waarbij het verzamelen van leads de primaire doelstelling was. We deden dit voor zowel B2B- als B2C-klanten als KPN,...

PI marketing treedt toe tot LevelUp Group

Email- en marketing automation specialist PI marketing uit Den Bosch kiest om verder te gaan als onderdeel van LevelUp Group. Hiermee zetten we opnieuw een grote stap voorwaarts om opdrachtgevers te...

C2B sluit zich aan bij LevelUp Group

Het creatieve contentbureau C2B wordt onderdeel van LevelUp Group, waar Leadscope toe behoort. LevelUp Group is al een broedplaats voor knappe koppen, met expertises als full-funnel performance...

Campaign Tracking: van Dummy naar professional in 5 minuten

_ Campagne tracking. Het is in de online marketingwereld een van de belangrijkste middelen om in Analytics te achterhalen via welk kanaal het online verkeer op je website is gekomen. Wie is mijn...

Zelf campagne-experimenten opzetten binnen Google Ads

Leadscope in top van Emerce100

Vandaag is de Emerce100 verschenen. Elk jaar wordt in verschillende categorieën onderzocht wie de beste dienstverleners op het gebied van digital van Nederland zijn. Leadscope behaalde weer een mooie...

Whitepaper: 10 tips voor een succesvolle B2B online marketingstrategie

Waar moet je rekening mee houden voor een succesvolle online marketingstrategie in de B2B-markt? Je leest het in ons whitepaper!

B2B-leadgeneratie: een strategie in vijf stappen

Online marketing bij B2B lijkt op het eerste gezicht misschien op B2C-marketing, maar er zijn wel degelijk grote verschillen. Het opzetten van een succesvolle leadgeneratiestrategie bij B2B vraagt...

Organische vindbaarheid vergroten door middel van YouTube en video biedt kansen

Google is de grootste zoekmachine wereldwijd, maar wist je ook dat YouTube op plek 2 staat? Wereldwijd heeft YouTube meer dan 2 miljard actieve gebruikers en maandelijks worden er zo’n 3 miljard...

De verborgen kracht van retentiemarketing

_ Succesvolle bedrijven hebben een succesvolle strategie voor retentiemarketing. Ze snappen dat vaste klanten de basis vormen voor menig e-commerce succes en dat het optimaliseren van klantwaarde...

Leadscope nummer 1 in Emerce100

In de Emerce100 worden elk jaar de beste marketingbureaus bekend gemaakt. In verschillende categorieën wordt onderzocht wie het beste marketingbureau van Nederland is. Leadscope werd voor het eerst...

Voice is de toekomst

De meningen omtrent Voice zijn duidelijk: “Het is ‘the next big thing’, maar wat houdt Voice precies in? En wat kan je er als bedrijf al mee? Bij de Emerce Voice Update in maart 2019 was de boodschap...

Google Page Experience Update raakt straks elke site

Test-Learn-Scale-aanpak brengt succes bij B2B

Wil je je vergelijken met de concurrent, of wil je het beter doen? We willen een beter verhaal hebben, beter targeten en aanwezig zijn op die plekken waar de doelgroep zich bevindt. En dat op het...

GDA vs. DV360: welk platform past het best bij jouw organisatie?

_ Om te kunnen bepalen wat het juiste systeem is voor jouw organisatie, is het van groot belang dat je de mogelijkheden kent van Google’s inkoopplatforms – en ook de verschillen ertussen. Google...

Seo en de corona crisis: wat moet ik doen?

In deze crisis lijken SEO-werkzaamheden misschien niet het meest voor de hand liggend. Afhankelijk van waar je nu staat, kan het veel werk kosten en de resultaten kristalliseren zich uit over een...

Alles over de Google Core update January 2020

Bijna elke dag doet Google kleine updates aan zijn algoritme. Een paar keer per jaar doet Google echter een grote update. 13 januari 2020 werd de meest recente update uitgerold. De nieuwste update...

In vier stappen naar een effectieve B2B-leadgeneratie met LinkedIn en HubSpot

In de wereld van B2B-marketing is LinkedIn een ongeëvenaard platform voor het genereren van zakelijke leads en relaties. Wanneer je LinkedIn combineert met HubSpot, ontstaat er een krachtige...

Conversie-euro vs Traffic-euro

Traffic kun je kopen en voor conversie moet je werken. Na een investering in traffic zie je snel resultaat dat bovendien redelijk voorspelbaar is. Voor een conversieverbetering is meer inspanning...

4 lessen voor ecommerce bedrijven van Lean Startup Goeroe Eric Ries

“In zo min mogelijk tijd zoveel mogelijk leren over wat je klanten willen. Dat is het doel van de Lean Startup Methode.” Maandag 2 maart 2015 sprak Eric Ries deze woorden in Amsterdam waar ik namens...

Klaar voor the next step?

Ben jij klaar voor de volgende stap naar maximale groei van jouw B2B-organisatie? Neem contact met ons op door dit formulier in te vullen. Wij horen graag van je!